Musik

Nimbuskyrkan har ett brett musikliv där det finns rum för alla. Vi erbjuder barnsång för de allra minsta, konserter för den som enbart vill lyssna och körprojekt för den som är sugen på att sjunga.

Konserter & evenemang

Aktiviteter och grupper

Läs om våra olika aktiviteter nedan!

Öppen Förskola/Barnsång

Ålder: 0-5 år och vuxna

Dag och tid: Torsdagar kl 10-12

Välkommen till vår Öppna förskola! Vi börjar alltid med en sångsamling och därefter är det fri lek och fika. Du stannar så länge som det passar dig och ditt barn.

Terminstart: 25 januari
Terminsavslutning: 30 maj
Lov: 15 feb, 28 mars, 4 april, 9 maj

Barnkör

Ålder: Från att barnet fyllt 4 år och uppåt
Dag och tid: Måndagar kl 17.30-18:15

Välkommen att vara med i vår barnkör. Vi sjunger för att det är roligt och ibland medverkar vi på gudstjänster.

Ingen anmälan krävs.
Det kostar inget att vara med i kören.

Terminsstart 22 januari.

Musik i gudstjänsten

En stor del av våra gudstjänster består av att vi tillsammans utrycker vår bön, längtan och tacksamhet till Gud. Mycket av detta sker i den gemensamma sången. I Nimbuskyrkan finns många sångare och musikanter som på olika sätt är med och leder församlingen i lovsång och tillbedjan.

Vill du vara med och tjäna i form av sång och musikmedverkan? Kontakta musikansvarig Jocke Lundell. Kontaktuppgifter finns längst ned på sidan.

Körsång

Inför högtider som advent och påsk erbjuder vi olika körprojekt för både barn och vuxna.  Alla är välkomna till dessa körer oavsett tidigare erfarenhet. Vid varje nytt körprojekt, uppdateras informationen på denna sida.

Jocke Lundell
Ordförande musikrådet